Sämsta utställningen ever! Men hitta ju ett koppel iaf :)

hehe ja vad ska man säga ? Utställningen igår kunde ju kanske ha gått bättre ? Haha

Jag och Ingela snor kennys bil i sista minuten och drar i väg till sollentuna, det var ju också ett äventyr :P Jag tyckte ändå att vi var i god tid. Han som kolla vaccinations papprerna tyckte det var konstigt att jag hade med mig en jaktlabbe ? haha nej som vanligt svarar jag att hon bara inte är tjock och fet som alla andra labbar. Vad bra, kul att höra, vänd trenden sa han sen :)   Vi går in och jag sätter ihop buren och lägger in ett ben och Magda lägger sig till rätta. det är nummer 517 inne i ringen, jag hade 531 så MINST 1h skulle det ju ta liksom.. Jag går på toa. Kommer tillbaka och ploclar ut Magda ur buren och skulle bara ställa upp henne lite och så hon fick känna av miljön och allt, JOOO tjena du, det var våran tur. Vi blev inkastade i ringen helt utan förvarning. Hur många hundar som helst hade ju inte dykt upp. Jaja kommer in i ringen och den är typ HÄLFTEN så liten som vi är van vid, Magda får inte Chansen att sträcka ut sig eller nåt. Domaren tittar lite sådär. Man ser att hon inte alls gillar Magdas typ..

Följande kritik fick vi:

Trevlig labbemodell. Som kunde ha lite bättre benstomme,och utfylld bröstkorg. Ganska bra huvud som kunde vara bättre utfylld under ögonen. Rör sig bra bak men alldelles för höga frambens rörelser.



Haha inte alls så som det brukar stå, förutom att hon behöver mer "benstomme".

Jag skiter i det, jag hitta i alla fall ÄNTLIGEN ett ROSA reterieverkoppel :) Hon är sååååå fiiin i sitt nya koppel :=) Molly fick ett silvervitt :)



Köpte Magdas drag sele i fredags :) Så igår efter utställningen så fick hon dra två st fyllda cola flaskor under en kortare promenad. Hon var ovan i början men efter ett tag så hon ut att gilla det :) Det är inte för vikten hon drar utan för att vänja sig vid ljud och att ha något bakom sig. Kättingar ska jag inför skaffa också :)  Måste ta en bild.. Ska försöka mig på det iveckan!


Ha det bra allihopa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0