Nu har Magda kommit hem!

Ja i fredags  Åkte vi och hämtade lilla Magda, gud så dom hade blivit stora, åhh så gudomligt söta allihopa!  Meta släpper ut Magda från hundgården och hon springer runt och hoppar och pussas och bara är så underbar :)

Vi går in och talar lite och skriver på papper, sen är det dags att åka hem.. Vi sätter oss i bilen och efter "bara" 45 minuter av skrik och ylande så sover Magda som en stock resten av vägen hem :)  Väl hemme så släpper jag ut henne ur bilen och det kommer 3st cyklar och magda sätter fart efter som en galning och tjejen på sista cyklen är tvungen att stanna för att jag ska få stop på henne :P

Nästa gång hon försöker dra så säger jag bestämmt NEJ och stötter till henne lite försiktigt, tydligen funka det bra för nu drar hon varken efter människor,cyklar eller hundar :) Och Lystrar varje gång man säger nej..

Änvänder visselpipa för inkallning och det går hur bra som helst, funkar det inte att bara ropa efter henne så visslar jag två korta signaler så kommer hon på en gång, utan att ens tveka hur gott det än luktar där hon står :)

Åhh så skönt det är att sova också sa hon, hon lägger sig där hon blir trött hehe,, Jag har gjort ordning en fin bur av kompostgaller med hennes madrass och hennes filtar och lite ben osv, hon ligger och tuggar ben där ibland men aldrig annars :P Ligger helst på golvet..


Molly bryr sig inte om Magda överhuvudtaget. Det började med att Molly låg och tugga ben i sin korg och då ville Magda ligga hos Molly och det tyckte inte Molly var en lika bra idé så hon sa ifrån..Men det är ju iofs bra, nu vet iaf Magda sin plats i flocken och är väldigt undergiven mot Molly, inte rädd men undergiven..

Så Ja, allt funkar bra här hemma än så länge..


Nu måste jag duscha och fixa och dona..


C U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0